Taller de Reanimació Cardio Pulmonar (RCP)

A Europa, prop de 400.000 persones pateixen cada any una aturada cardíaca sobtada. Si bé en la majoria dels casos ocorren en presència d’altres persones, en només un de cada cinc casos aquestes persones inicien maniobres de RCP. Per tant, tots els ciutadans podem ser, potencialment al llarg de la nostra vida, testimonis d’una situació d’aturada cardíaca. Les maniobres de RCP, iniciades de forma precoç, augmenten la supervivència i disminueixen el risc de patir seqüeles greus.

L’objectiu d’aquest taller és apendre a realitzar les maniobres de RCP des de la infància i a l’escola.

Hi ha dues raons fonamentals per les quals es considera que l’escola és el lloc adequat per a l’aprenentatge de les tècniques de RCP.

– La primera és el fet que pràcticament el 100% de la població passa pel sistema escolar.
– La segona, el resultat de nombrosos estudis que conclouen que a partir dels tretze anys d’edat una persona té la suficient capacitat física com per portar a la pràctica les maniobres de ressuscitació i, al mateix temps, la maduresa mental necessària per comprendre la importància d’una situació d’aturada cardíaca.

Per aquest motiu volem que els alumnes de l’escola Pàlcam participin en aquesta excel·lent iniciativa:

Taller RCP 3er ESO
Dies: 3, 4 i 5 de maig de 2016

Taller RCP 2on i 4rt EP
Dies: 26 de maig de 2016

Impartit per professionals del Hospital Sant Joan de Déu i del Hospital Vall d’Hebron.

Font: FAROS Sant Joan de Déu